Ciastko z figami i serem pleśniowym

                                                                                                      Kuchniatozamalo.blogspot.com


Jak obiecałam w poprzednim poście, przedstawię kilka propozycji na wykorzystanie ciasta na paszteciki. Figi - gdy byłam dzieckiem pamiętam swoją radość przed świętami gdy na stole pojawiały się figi suszone. Uwielbiałam je. Gdy po raz pierwszy kupiłam figi świeże nie mogłam uwierzyć, że mogą być tak różne w smaku. Pokochałam je jednak od razu. Robię z nich różne desery i nie tylko. Oto propozycja słodko - słona.

Składniki
- ciasto drożdżowo - kruche / przepis podałam przy pasztecikach /
- figi świeże,
- ser pleśniowy typu Lazur Srebrzysty lub Błękitny,
- miód.

Naszym ciastem wykładamy foremki do małych tart. Dno nakłuwamy widelcem. Na każde ciastko kładziemy kawałek papieru do pieczenia i  obciążamy go suchym grochem lub fasolą. Zapiekamy w piekarniku przez około 10 min. w temperaturze 180 stopni. Wyciągamy z pieca, usuwamy wszystko ze środka. Delikatnie smarujemy ciastko miodem. Układamy na przemian plasterki fig i sera w środku. Polewamy niewielką ilością miodu od góry.



Zapiekamy ponownie w piekarniku przez około 15 min w temperaturze 180 stopni.

Możemy je podać na zimno lub ciepło. Są równie pyszne.

Polecam do wypróbowania!



Komentarze

Popularne posty